Amazon Deal

Friday, May 21, 2010

Resdung Oh Resdung

Hujung minggu ada saja aktiviti yang nak dibuat. Hari nie ada rombongan ke Jeniang untuk buang resdung. Dah lama aku tak kesana..x pasti samada ingat lagi ka tidak. Pagi ni..ikut schedule nya...aku, cik lan, hamzah, amarul dan last minute mahathir nak join sekali pi berubat. So masih awal lagi ni...ketika aku menulis ni...jam di tangan 8:10pagi...janji berkumpul di parking kilang jam 9:00pg...sapa lambat, dia kena tinggal.

Petang nie jam 2:00ptg aku ada plan nak ke penang....esok pun schedule penuh sehari..macam masa ni x cukup betui..makin tua..makin singkat masa...terkejar2 kesana sini.

Pekena sarapan pagi kedai Nasir...mamak tu kat pekan jeniang. Jalan nak ke jeniang nie dah macam highway, 2 lorong...memang x sesak pun...exit gurun dan ambik kanan...lalu depan kilang NAZA..
Pemandangan rumah Pak Teh...bomoh diraja..masih serupa 5 tahun lepas aku kesini. Kena panjat bukit nak sampai sini..kami panjat dengan nissan sentra. Bezanya cuma pengeras, dulu dlm RM16.25 ja...skrg dlm RM25.25....memang jutawan lah Pak Teh tu....

Pak Teh tengah berubat brader yang sakit lutut...dah 3-4 tahun sakit...pakat2 pegang dia takut mengelupoq...lepas kena ganti skru baru kat lutut tu...boleh berjalan dengan elok..

Ulat resdung atas cermin...memang nampak betui ulat punya...aku siap tenyeh bagi mati lagi.

Pekena kat restorsn zubaidah di sg petani...awalnya nak kena nasi briani..tapi dah tutup..aku minum ja...tapi klu nasi beriani...mesti kena sepinggan juga tu.

54 comments:

  1. salam brother leh tlog x? leh kasi alamt n no fon pak teh x? sya nak buang resdung dgn dia..tp dah lupa jaln..leeh bg petua x?

    ReplyDelete
  2. salam...brother leh tlong x? boley kasi no fon n alamt pak teh x? sya nk try buang resdung dgn dia la..leh send kt email ni sufie_r@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. alamat penuh xtau..cuba call hp dia......(check email)

    ReplyDelete
  4. org2 kg pon dh p buang kt dia..bagusla tu kot

    kami nk p khamis ni...bkn jenianglaaaa
    jeneri...hehehe...

    ReplyDelete
  5. salam...
    saya sbrnya yg antaq msg di atas tu..


    actually nk cerita hal sebenar mengenai pakteh yg korang pegi berubat tu..
    sbrnya kita ni bkn arif sgt bab2 perubatan ni tp....
    kitorg mula2 dh smgt nk pegi awal2 pg buang resdung....kebetulan otw nk ke rumah pakteh tersinggahla di sebuah caltex dan bertny kan org2 yg sdg mengisi myk di situ...'di mn rumah pakteh bmh resdung?'
    pastu diorg smua tertawa dgr pertnyaan ktorg...huhuhu
    ...so bermulalah episod penceritaan yg memberitahu pakteh sbrnya bomoh penipu...kitorg pegi jgkla survey umh dia.konon2 mcm pengintip.....saja2..tgokla di luar papan tertulis duit byrn utk resdung rm30.50-seorg..gile mahai..time tu dia x start berubat lg..
    tp itu kitorg x kisah...kitorg diberitahu pakteh actually menggunakan sejenis lepex yg mmg ada ulat2 kecil disebalik sirih yg digunakan untuk mengubati resdung..so bila dia tenyeh muka dgn sirih ulat2 tu la yg keluar...

    mcmn lak organ boleh diganti baru?? pelik sungguh bomoh ni..dah sah2 penipu...

    so..natijahnya pandai2lah korang pilih yg mn baik dan btoi...jelas skali menunjukkan pakteh bomoh penipu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sadara, kalau saudara tak pasti dan ragu2 itu tak ape, tapi tanya orang yang ada dekat stesen caltex itu ada tak orang yang boleh ubat orang seratus peratus boleh sembuh, terutamanya penyakit-penyakit seperti jantung, mata dsb nya. berapa ramai pesakit yang mati di hospital setelah di ubati oleh doktor dan adakah doktor itu penipu, atau kenapa dia orang tidak bagi tahu hospital doktor itu penipu...

      Delete
    2. Kita asik tuduh fitnah dan hasut sja...sesama Bomoh Melayu...dia mngubat tpi yg sembuhkan Allah..sb apa kata PakTeh bomo mnipu? Cina sndiri tak penah kutuk bngsa dia..fikir2kanlah.

      Delete
  6. semua orang kata bomoh tipu. try berubat dulu. dengan izin Allah saya dah tak bersin pagi-pagi 8 tahun dah. saya ni pesen bersin dari subuh sampai pukul 10 pagi. lepas tu baru hidung clear.
    bayangkan betapa leganya bila mata tak gatai hidung tak gatai. Alhamdulillah.

    kalau tak percaya kat pak teh takpa. percaya bahawa PERTOLONGAN ALLAH tu dekat dan ia dalam pelbagai bentuk. Pakteh ni mcm asbab sajalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sakit xmsa ubtkn resdung tu .

      Delete
    2. Sakit xmsa ubtkn resdung tu .

      Delete
  7. boleh bg alamat n no phone..tinggal kat email cda_fishgirl@yahoo.com...
    dah byk tpt berubat xnak sembuh,,tp cari alternatif la kan..Allah..s.w.t yang menyembuhkan

    ReplyDelete
  8. as-salam, sy tertarik dengan laman blog saudara. ayah saya sakit lutut, sy niat utk mengubatinya.. boleh saudara bantu sy dgn memberikan no hp Pak Teh dan alamat kediamannya.. jika saudara tidak tahu alamat, just bagi petua laluan untuk ke rumahnya.. ini email saya (azlyanaz86@gmail.com).. wsslm

    ReplyDelete
  9. salam
    saya berminat nak alamat dan no fon pak teh tu..Hidung asyik berair seawal pagi..adoi...emel ke hmda9389_net@yahoo.com...TQ

    ReplyDelete
  10. apalah aku baru pegi tadi mmg owang cakap owang caltex ni iri ati ngan dia..tapi ada sowang awek cun hahhaah..weik kalao pak teh x buat kat situ pam minyak dowang x laku lak..pak teh gak ada nyumbang ekonomi kat kampung tu tau..die selamba ja..awal2 die kasi mukadimah yang die hanya menolong saja hanya allah sahaja yang mengubatinya..ihtiar yang penting tuhan kasi penawar dulu baru die kasi penyakit..allah nak tgk mcm mana kita berihtiar untuk mencari penyembuhnya..aku lagi datang jauh dari jb..

    ReplyDelete
  11. as-salam
    minta emailkan alamat pak teh ke padiodom@yahoo.com sbb sy nak berubat -ada masalah ketumbuhan dlm telinga.Juga ada apa2 yg perlu dibawa untuk tujuan perubatan tak.
    TQ
    fadzildom

    ReplyDelete
  12. ni kalau hampa semua nak pi...jgn dok singgah kat caltex tu...ada orang dari selatan pernah terlajak jalan sampai ke pendang angkara si pekedai caltex tu...klo hampa kurang yakin...hampa boleh pi balai polis jeniang...polis kat situ boleh cerita...polis pun ada simpan no telefon pakteh ni..sebenarnya si tuan caltex dgn pakteh ni ada sedikit krisis kot...hampa buleh pi tanya kat balai..
    orang melayu dan sifat dengki susah dipisahkan..itule

    ReplyDelete
  13. sye nk tau alamat bleh?
    ni emel saye tommypaapw@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum

    Boleh x nak dapatkan no fon dia? Saya dh tau tmpt dia, tp cume nak call untuk confirmkan sama ada dia ade x hari yg sy nak pegi tu. Email saya mfauzishazi@gmail.com

    Tq bnyk2 in advance

    ReplyDelete
  15. Salam bro,
    Saya mintak izin cedok info pasal Pak Teh Jan dari blog ni ya. TQVM

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum, sape2 yang dah penah pegi rumah pakteh, boleh x tolong email kan alamat dan no fon pakteh? kalu xde alamat no fon pun jadi la, ni email saya ladzlan@yahoo.com. harap2 dapat bantu,

    ReplyDelete
  17. ladzlan@>>>>..nanti akuemailkan no hp pakteh..

    ReplyDelete
  18. aku baru merancang2 nak ke jeniri jumpa p.teh..
    tapi ada yg kata dia bomoh penipu..
    yg mana 1 betol ni..
    muskill aku jadinya..
    sila beri pendapat..

    ReplyDelete
  19. slm, nk minta alamat n hp pakteh nieee...tq

    ReplyDelete
  20. ada alamat penuh x...

    ReplyDelete
  21. saya pun nak no. telefon pak teh, nak ubat adik sakit mata dah 10 tahun kuar masuk hospital, belum baik lagi... saya nak pegi khamis ini 22.12.2011, kalo leh cepat lagi ok. antar kat guesswhofuad@gmail.com atau sms 0192246232. TQVM

    ReplyDelete
  22. encik tuan blog,

    Boleh emelkan saya alamat dan nombor tepon Pakteh ini..ingat nak g Sabtu ni,,, emel dekat nur_imtiyaz69@yahoo.com ye...*tima kasih sbb nak tolon..;))

    ReplyDelete
  23. Dah pegi, minggu lepas berubat cyst. Tengok pakteh toreh perut tu mcm biasa je, tp dia punya sakit rasa macam perut kena belah betui2. Sampai kat rumah di melaka rasa panas je perut. Luka pun panjang mcm operation. Insya'allah minggu depan saya nak pi try scan tengok ada perubahan tak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah pegi try scan tuu..apa mcm result? ada perubahan tak...?? leh update tak..?

      Delete
  24. saya nak alamat bomoh pakteh tu boleh tak dengan nom tel sekali

    ReplyDelete
  25. email saya...nanti saya reply no tel dan panduan unutk kesana.

    ReplyDelete
  26. org caltex tu dengki, saya kerap ke sana, kadang2 orang dari johor datang, tanya umah pak teh boleh dia kata xtau umah,..

    ReplyDelete
  27. sy baru je g semalam..tp dia wat kat Selayang. Nak kata dia penipu walallahualam la sbb sblm dia nk stat dia mintak kami smua baca n ikut dia berdoa. Ayat yg kua pun dr Al-quran 3 kul. Tp dia de pesan 'sy hanya membantu jgn percayakan sy tp percayakan Allah sebab dr Dia datangnya penyakit dr Dia jga penyakit tu sembuh'...kta jz berusha. Hanya Allah yang tahu segalanya. Masa dia stat berubat de makcik tu pakai tongkat pastu trus leh berjalan Alhamdulillah!..kita jz berusha Allah yang tentukan semuanya.

    ReplyDelete
  28. Assalamualikum...... sy baru je pergi last week kat taman bidara...... mmg ramai.....korang boleh try la ke sana...... mmg betul pun....kita just berusaha....... segala penyembuhan datangnya dari Allah SWT..... korang boleh tgk dengan mata sendiri mcm mana pok teh buat rawatan dia..... sy skong FZLANNA FAZ.....mmg betul ape yg awak katakan tue..... ;)

    ReplyDelete
  29. Salam, boleh email no hp pakteh tu tak? minggu depan saya nak pi sana. dah tak tahan hari2 bersin, resdung plak makin kuat taknak baik2... maj1588@gmail.com
    atau sms ke hp saya 012-4859473
    Terima kasih banyak2 saudara..

    ReplyDelete
  30. satu lagi yg korang boleh try adalah alpha lipid lifeline...cuba makan dan dlm seminggu mesti akan merasa perubahan....tiada bersin / makin berkurang...dan tiada selsema... check kat sini... http://bestdiet2all.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. Salam..saya pun nak tahu juga alamat pakteh tu ye..luncai1069@gmail.com

    ReplyDelete
  32. Assalam mu'alaikum.... terima kasih lah banyak-banyak karena telah berkongsi pengalaman, saya nak sangat no fon dan alamat pak teh, boleh send alamat dan no fon pakteh ke email saya ? ini email saya : elitalily@yahoo.com.sg .... wassalam...

    ReplyDelete
  33. saya pun nak gak bleh emelkan ke blackzckzahar_88@yahoo.com no fon n address yek..tq

    ReplyDelete
  34. Sy dg menderita pyakit dlman hmpir 22 thn.luar nmpk ok tp dlmn x ok..blh email alamat n no tel x..tq krna mmbantu.
    Ida _aries_ali@yahoo.com.my or
    Idaariffin76@gmail.com

    ReplyDelete
  35. Assalam mualaikum..boleh x send no fon pakteh ke email zul.raja@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum...blh bagi saya alamat dan no talipon pak eh. saya dari singapura dgr kabar pak teh ada masuk johor? blh bagi saya alamatnya ke email shishi2712@hotmail.com terima kasih

      Delete
  36. bro saya dah hampir 15 tahun kena resdung. dah operation 3 kali
    malam tidur tak boleh, siang cepat letih.
    tolong email no pak teh nak cuba rawatan dia..... ganesh11700@gmail.com

    ReplyDelete
  37. Minta maaf klu saya lambat reply kepada semua yang meminta no HP pakteh dan alamat...kalau ada sesiapa yang terlepas/xdapat email dari saya,,emailkan terus kepada saya..mudah untuk membalasnya.

    ReplyDelete
  38. http://detaipingconamor.blogspot.com/2011/09/bedah-jantung-tak-sampai-1-minit.html

    latest harga RM35.50 untuk 1 penyakit

    ReplyDelete
  39. bole bg no tel pak teh x..ni no sy 01112128706.sesiapa bole membntu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. no tepon pak teh 012 5834504, 012 4874952

      Delete
  40. Ada yg kata ptj penipu.....minggu lps anak kawan saya koma 2 minggu hospital suruh balik.Alhamdulillah ptj ikhtiarkan dan dah sedar. Ada videonya. Allah bg kelebihan pd hambanya yg ikhlas.

    ReplyDelete
  41. assalamualaikum, sape2 yang dah penah pegi rumah pakteh, boleh x tolong email kan alamat dan no fon pakteh? kalu xde alamat no fon pun jadi la, ni email saya awin_9601@yahoo.com teratak_fi@yahoo.com harap2 dapat bantu, sbb isteri sy ada masalah mata. 0126327345 @ 0192580977 terima kasih...

    ReplyDelete