Amazon Deal

Friday, March 5, 2010

Takoyaki...stail aku


Kali pertama aku tgk makanan ni mcm kuih cucoq kodoq ja..bulat semacam ja. Kali pertama aku makan tu tak la best sangat. Maksud aku normal sahaja kuih tu.

Kali kedua aku makan sebab x nampak makanan apa yang ada yang sesuai boleh dimanakan...kang termakan yg bukan2 pulak...minta simpang dijauhkan. Tak kenal makan x cinta...mcm tu juga aku. Akibat kerap makan takoyaki...aku dah suka.

Dimana boleh dibeli kat Malaysia ni?...kat Jusco Queensbay ada jual..aku dah beli beberapa kali..tapi lepas tu bila tertengok ada juga hem takoyaki sebelah tu....aku dah stop dah.

Di CS sungai petani ada juga jual...tapi x best sangat, bonito (isi ikan) tu letak sikit ja..mcm tu juga sos dan mayonis, mahal plak tu.

Langkah terbaik adalah....buat sendiri. Aku dah ada takoyaki maker, cari dalam ebay pun banyak tapi nak order mahal juga sebab takut x sampai ja. Aku pun risau juga beli barang dengan ebay ni sebab aku dok pending satu order x sampai2 lagi...dah lepas sebulan dah ni. Ok kita balik bab takoyaki...aku dah dapat maker dia...elektrik punya, made in jepun, staff jepun yang belikan..masalahnya kena beli voltage converter lah pulak...110V / 660W...dlm RM210. Tunggu dulu lah jawapnya...

Sebab susah sangat nak dapat acuan dia...aku guna ja acuan kuih loyang..cuma bentuk dia x bulat mcm bola pingpong...dah jadi mcm telur ayam lah pula....susah nak pusing....tengok gambar lagi senang cerita.....kalau nak recipe..reply kat aku..sebab ini resipe bini aku...bini aku pun dah turut suka dengan takoyaki...

Ini bahan2 dia, semua tu aku pi beli di Jusco Perda.









tunggu nak pusing2kan je








begini caranya...





Ok dah siap...

2 comments:

  1. haha.. sama kes, akibat suka makan tako yaki... I did the same thing.

    ReplyDelete
  2. ahaha. this tako teloq made in Malaysia

    ReplyDelete