Amazon Deal

Thursday, March 25, 2010

Apa yang berlaku di kilang aku.....

Ohhhhhh bestnya lena....krohhhhh!!!!! krohhhhhhhh..........

X kisah lah ada banyak mana kamera CCTV di pasang..x hirau sapa pun yang keluar masuk ke kantin...x kisah lah apa org nak kata...dan x kisah lah...jika ada makanan di depan mata. Layan lentok menjadi keutamaan...mcm mat rempit biasa cakap...lu punya nasik lu makan...wa punya nasik...wa sendiri makan....tapi...aku rasa...kita share pun leh baik.... jadi klu mau tidoq...jangan layan sorang2...ajak kawan2 sekali...


Pekerja sedang tekun membuat kerja...ehh..mcm main game saja nie...


Melepak sakan noo depa nie..."kami dah penat lah broo...dah capai target"....time layan blues...

Ini style memang tengah buat kerja..sampai tungkat dagu dengan tangan....tapi kena pi usha juga nie...silap2..tengah layan blues niii


Pengsan setelah bekerja tampa henti selama 12 jam...


Kantoiii.....


Hujung bulan ni..annual dinner 3jam...kali pertama annual dinnner jenis nie yang aku pernah dnegar dan akan tempuhi...aku pun x pasti nak pergi ka tidak..tgk keadaan lah. Bagi aku, annual dinner sepatutnya menjadi salah satu hari yang dinanti2kan oleh setiap pekerja sebagaimana seumpama menanti hari bonus.
Banyak perkara "depa yang cerdik pandai" boleh fikiaq mcm mana nak jadikan annual dinner ni menarik..contoh mudah aku leh kasi...x payanh buat karaoka...jemput ja artis2 kat malaysia...kalau x pandai..leh list out senarai artis..biar pekerja vote kan. Kedua..buatlah kat hotel2 yang sesuai...Ketiga...hadiah2 mestilah menarik pekerja untuk datang...at least 50% pekerja bakal bawa balik hadiah... Gift door...jangan la kasi payung, kalkulator, pen, baju, caps...dan semua benda yang cepat rosak...cuba bagi satu ja hadiah yang leh tahan lama dan kekal di hati pekerja.....cukuplah aku membebel...

Jom layan tidoq....

1 comment: