Amazon Deal

Saturday, July 31, 2010

Ada ada aje...

Awal jam 7 pg aku dah on the road...balik kg. Pi tolong mak dan adik aku clear stor kat rumah pusaka..nak pasang syiling...

Bahasa yang mudah nak faham...punggah stor...kata orang kampung. Stor sebenarnya menyimpan berjuta memori. MUngkin nak clearkan stor tu dlm 1 jam....dan 2-3 jam lagi untuk belek segala apa yang dijumpai...


Penat selongkaq stoq...pekena bihun sup kat kerpan...mak aku belanja...

Kerja sikit ja...makan mau selalu...he he he

Bihun sup campur ayam dan daging ....nyum nyum...


Keluarga aku ada satu set kerusi kayu, masa tu aku rasa dlm darjah 1 xpun 2..sebab dah pandai tulis...so kat bawah kerusi tu...memang ada contengan dari aku...dan adik aku..

Set majalah aku..majalah roda2 yang entah tahun bila...buku2 kuliah semasa di UUM....mahal2 tu masa nak beli..sayang aku tengokkan, nasib belum jadi habuan tikus. Xpa..nanti aku cuba iklankan dlm lelong.com...kot2 ada org nak beli.

Terjumpa album gambar aku time2 remaja...beza yang amat...nanti aku posting gambar2 menarik disini..nak kena scan dulu.

Kad2 ucapan dari aku dan isteri....appointment letter kilang2 terdahulu, kontrak pinjaman mara...slip2 gaji...jadi apa2 yang terjumpa...akan membawa aku kembali mengingati saat jatuh bangun dlm mengejar kehidupan ini.


On the way balik...aku lepak dan tidoq jab dlm kereta kat hentian tikam batu....x larat nak drive dah...

Bagi aku, ini lah liku2 kehidupan aku....dan aku bahagia dengannya kini...di samping isteri tersayang dan permata hati kami...akeef luqman. Bila dah melangkah ke satu stage sebagai bapa...baru kita benar2 mengerti dan sedar pengorbanan ibubapa mendidik dengan kasih sayang...sehingga aku....menjadi aku sebagaimana hari ni...

3 comments:

  1. sayu btoi hati ni baca komen abg tersayang..huhu..sob..sob..sy saaayannggg kat abg E sy..;p

    ReplyDelete
  2. emmm...jatuh bangun tu lah yang mematangkan dan membuat kita dewasa...dan sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada..baik buruk yang kita ada itu adalah yang terbaik buat diri kita...semua tu ujian dariNya

    ReplyDelete
  3. menginsafi segala kelemahan diri...

    ReplyDelete