Amazon Deal

Friday, July 23, 2010

Money magnet

Aku terima email dri sorang kawan forex mengajak aku join kelas ni..tapi x menarik minat sangat, tapi aku berubah fikiran setelah melihat apa yang disembangkan dlm skype antara iman (pembantu kak ros) yang berkerja sebagai guru di kuala nerang...dan screen shot dia....emmm...mantap!!!!

Maka perjalan mencari ilmu bermula....hendak berguru mestilah dengan guru yang terbaik...insyaallah...kejayaan pasti tiba juga...

Tepat jam 6.35am...aku dan on the road...kepala aku rasa sakit skit...aku pun xtau kenapa..sehari sebelumnya...blood preasure aku mencapai yang tertinggi...170/100, doktor siap bagi ubat darah tinggi..memang aku ada ambik...1/2 biji sebelum ni...tapi bagi aku..preasure aku naik dan sakit kepala sebab menjaga baby aku...12mlm, 2pg..4 pg...memang aku bangun bancuh susu...bapa mithali.... Akar Jerlun, Adventure kayak race....itu kat kawasan kelahiran aku tu..


Sarapan pagi roti canai dan kopi tongkat ali panas di jerlun....kasi up skit tenaga pagi2... Ini tempat yang aku akan berhenti jika berkesempatan...dan aku akui...antara roti canai terbaik buat masa ni...pada citarasa aku dan wife..

Tekun dalam kelas...

Kak Ros Laila YL Tan...kelas bermula jam 10.30pg..dan tamat jam 9.00mlm..penat memang penat tetapi berbaloi kerana ini lah kali pertama aku berguru dengan seorang trader yang dah benar2 berjaya. Serba sedikit info aku dapat dr dia dan pembantu dia....Pendidikkan dia di singapura..dan belajar kat universiti luarnegara..x ingat.. Dia trade untuk company besar..antaranya AIG, VVIP...sebuah parti politik...nak buka acct bagi dia trade..USD150K...untung..50-50. Dia mention tahun depan x nak mengajar dah...nak fokus pada hal2 agama...rumah anak yatim dia...etc...so skrg dia tengah train pembantunya untuk ambik alih...

14 comments:

  1. maaf awak...

    awak yakin ke ros ni bercakap benar.. dia dah ramai tipu orang trmasuk saya... nama betul dia roslaha hassan. bukan roslaila... taktik jer semua tu.. awak jangan terlalu yakin dengan orang... tiada company yang mahu dia jadi trader...kita sama2 kena tipu... huhuhu

    ReplyDelete
  2. Semua terpulang kepada diri masing2...

    ReplyDelete
  3. ya betull .. tapi sekali terkena ngan dia.. perit rasanya...

    ReplyDelete
  4. jadikan semua itu ikhtibar...belajar dari pengalaman...semoga kita semua mencapai apa yang dicita-citakan....amin

    ReplyDelete
  5. berkenaan loss sy tak kisah...mgkin itu salah saya trading.. tapi saya rasa marah bilamana dia menipu saya dan rakan2 . dia kata. dia adalah trader profesional.... walhal dia baru je bermula ngan forex tak sampai 2tahun... saya tak puas hati cara marketing dia yang berterusan menipu orang... Saya dah masuk hingga kelas advance.. Tp apa yg diajar sama sahaja... bila ditanya lain yang dia jawab..

    Sedih bila dapat tahu dari kawan2.. saya adalah mangsa penipuannya.. orang utara dah ramai yang terkena... trader bank konon... ishh.. sakit hatiii

    ReplyDelete
  6. so... siapa yang KENA ??

    ReplyDelete
  7. aku pun xtahu siapa yang KENA. Aku tetap dapat ilmu dengan hadiri kelas dia. Forex ni terlalu luas..dan ilmu tu kena kita berusaha mencari dan untuk berjaya bukan lah mudah seperti yang kita angankan. Pengalaman dan pencarian yang berterusan akan membaiki kelemahan diri. Jangan salahkan pihak lain atas kegagalan diri sendiri...kita patut sesekali menoleh kebelakang...dan muhasabah...dan bertanya dimana silap kita.....

    ReplyDelete
  8. dia ni mmg penipu..sb dia kata nak trade live tp dia tak berani bila dia tengok kita org yg dtg kelas dia lebih tahu ttg forex..dia lebih kpd buat komisyen.

    ReplyDelete
  9. Dia xtrade live pun hari tu...aku pun masih x pandai2 forex ni....win dan loss. masih belum berjumpa pencarian dalam forex. Ada sudi membantu??

    ReplyDelete
  10. akum tuan email mai sini la kita sembang2 pi la kenai2..sapa..Kautduit@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  11. ramai juga yang berminat dengan forex...selamat mengembara dlm percarian ilmu forex...

    ReplyDelete
  12. aku juga kena TIPU

    ReplyDelete
  13. pehhh..ramai juga kena tipu. Memang bukan senang nak senang. Jangan semua yang kena tipu give-up sudah la...ilmu forex sangat luas... cuba google2 cari guru forex yang baik...ramai kat luar sana...aku nak promote dlm bloq ni mcm x best ja...klu nak tau...email kat aku.

    mohd.asri_yusoff@yahoo.com

    ReplyDelete