Amazon Deal

Sunday, October 24, 2010

Alahai....Kena Cium Kat Bontot

Malang tidak berbau...pandu cermat jiwa selamat...biar lambat asalkan selamat...better late than never... Banyak sungguh ungkapan dan perpatah yang selalu orang tua dok ucap. Kadang2 boleh pakai, kadang2 x boleh pakai juga.


Aku kadang2 menyampah juga bila nak deal dengan pihak yang terlibat sebab ada orang yang tak kena mengena jadi juru cakap. Lebih memandai dari tuan kereta. Ramai pulak orang berkumpul...aku sampai ja......Tanya kereta mana langgar?...."depa ramai2 tunjuk kereta BLM merah"...Wife aku tanya pulak, kereta sapa?"...baru sorang brader mengaku...dalam 40an..

Brader tu OK tapi tukang cakap tu yang sibuk ...aku x berapa percaya dan kisah sangat apa juga alasan yang diberi ( alasnnya: kereta tu boleh bergerak sendiri secara mengundur, cross jalan dlm 50 meter dan hentam belakang VIOS yang dok parking dlm kawasan rumah dengan paagr berkunci dan bermangga)....aku tanya brader tu....sapa start kereta?..dia kata dia yang start.....x logik akal...lantaklah apa temberang dia(aku suspect anak dia yang bawah umur bawa..sebab tu dia nak settle kat sini saja)...aku focus satu saja...deal untuk repair vios saja.

Final..deal aku dengan brader tu untuk ke Toyota esok pagi tukar bumber dan apa yang patut sbb bonet dah terangkat sikit...x boleh nak tutup.



Suara2 penyibuk siap bagi cadangan esok bawa pi mana2 bengkel kereta...hampeh...xda kena mengena...biar tuan punya kereta yang cakap..xda kena mengena boleh diam.....nak tengok xda masalah...wife aku dah naik angin sikit2 tu...tapi leh kontrol lagi...x la laser....aku cool dan diplomatik skit.....sbb brader tu boleh bawa bincang...x perlu nak havoc...janji dia mau settle...x settle kalu...polis report la..

No comments:

Post a Comment