Amazon Deal

Friday, September 30, 2011

Forex bukan satu fantasi

Aku tulis semua ni lebih kepada peringatan kepada diri sendiri. Bagi aku...bukan senang nak senang dengan forex.

Maksudnya bukan jalan singkat untuk kebebasan kewangan dengan forex...walaupun sebenarnya ada yang berjaya dengan cepat.

Dah bertahun aku kenali dunia forex ini...margin call dah banyak kali...dan aku masih tak serik2. Kenapa aku x serik2...walaupun dah beribu2 habis...sebab aku percaya...sesuatu itu pasti tetap akan berjaya...cuma masanya belum tiba...yang penting tetap berusaha.

Aku pernah dengan bermodalkan usd100...menjadi usd1000 dlm tempoh seminggu...dan hilang semuanya...dalam tempoh sehari.

Apa yang dapat aku simpulkan semua ini...kejayaan itu terletak didalam diri sendiri...xperlu dengar cakap orang lain...prediction2 yang entah dari mana sumbernya.

Forex sebenarnya digerakkan dengan nafsu dan sikap tamak. Harga bergerak mengikut penawaran dan permintaan pasaran. Mampukan kita yang kecil2an ini mengubah hala tuju pasaran forex.

Fikir fikirkan.....

Bukan senang nak senang

1 comment: